Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Η ιστορία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης:Η ιστορία του Facebook









ΕΙΣΑΓΩΓΗ
            Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook κατακτούν με εκπληκτικά αυξανόμενους ρυθμούς όλο και περισσότερους χρήστες. Το Facebook έχει σήμερα περίπου 800.000 ενεργούς χρήστες. Οι δυνατότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πολλές, καθώς πρόκειται για την πιο σύγχρονη αντίληψη και εξέλιξη στο χώρο του διαδικτύου που επιτρέπει, υποστηρίζει και στηρίζεται στην ενεργό συμμετοχή και αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών.
           Στην εργασία αυτή θα αναφερθούν κάποια πράγματα σχετικά με την ίδρυση και το δημιουργό του Facebook, την εξέλιξη του μέσα στα χρόνια καθώς και την διαγραφή του.

ΠΟΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ FACEBOOK ΚΑΙ ΠΟΤΕ?
            Η ιδέα ξεκίνησε από το Facemash, μια υπηρεσία που κατασκεύασε ο Mark Zuckerberg για τους σπουδαστές του Harvard όπου ο καθένας έβαζε φωτογραφίες του και οι υπόλοιποι ψήφιζαν αν είναι όμορφος ή όχι. Για να το κάνει αυτό και να βρει φωτογραφίες από όλους του σπουδαστές του του Πανεπιστημίου hack-αρε τους υπολογιστές της Γραμματείας και πήρε φωτογραφίες όλων των σπουδαστών. Σύντομα έστειλε τη σελίδα και σε άλλα πανεπιστήμια για να γίνει γνωστή αλλά η επιτροπή ασφάλειας του Harvard την κατέβασε και του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και παραβίασης του προσωπικού απορρήτου. Τελικά οι κατηγορίες αποσύρθηκαν. Το επόμενο εξάμηνο, όταν ήταν στο 3ο έτος πλέον, ξεκίνησε όλη η ιδέα του Facebook και τον Φεβρουάριο του 2004 η σελίδα ανέβηκε στο TheFacebook.com. Όλοι άρχισαν να συζητούν αυτό το facebook και κατά πόσο θα μπορούσε να φύγει από το Harvard και να γίνει παγκόσμιο. Σε συνέντευξη που έδωσε στην “Harvard Crimson” την εφημερίδα των σπουδαστών του Harvard είπε: “Νομίζω είναι χαζό να περιμένω άλλα 2 χρόνια να αποφοιτήσω για να το φτιάξω. Μπορώ να το κάνω σε μία βδομάδα και καλύτερα από όλους!” Όταν το κατασκεύασε το είπε σε μερικούς φίλους, εκείνοι του πρότειναν να το στείλει με mail στα 300 άτομα της λίστας Kirkland House που είναι ομάδα φοιτητών του Harvard.
            Μέσα στην πρώτη μέρα λειτουργίας είχε 12.000 με 15.000 εγγεγραμμένους χρήστες!!! Αρχικά επιτρεπόταν η εγγραφή μόνο στους σπουδαστές του Harvard. Μέσα σε ένα μήνα ενημερώθηκαν οι σπουδαστές των Πανεπιστημίων Stanford, Columbia, και Yale. Σύντομα το έμαθαν τα περισσότερα σχολεία σε ΗΠΑ και Καναδά. Τον Ιούνιο του 2004 ιδρύεται η εταιρία Facebook Inc και αγοράζεται το όνομα Facebook.com για 200.000$. Η σελίδα μεταφέρθηκε από το TheFacebook.com στο νέο όνομα. Αργότερα τον ίδιο χρόνο κατασκευάστηκε η δεύτερη έκδοση του facebook (τώρα είμαστε στην 4η) και δόθηκε άδεια εγγραφής μελών σε υπαλλήλους μεγάλων εταιριών όπως η Microsoft και η Apple. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2006, το facebook άνοιξε για το κοινό. Όσοι ήταν άνω των 13 χρόνων και διέθεταν e-mail μπορούσαν να εγγραφούν. Τέλος, τον Οκτώβριο του 2008 η εταιρία ανακοίνωσε το παγκόσμιο κέντρο της στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας. Πλέον ο ιδρυτής της είναι ο νεότερος δισεκατομμυριούχος στον κόσμο (είναι 25 χρονών σήμερα) και η εταιρία του είχε κέρδη 300.000.000$ στο 2008. Η σελίδα είναι η 2η πιο δημοφιλής στον κόσμο, αμέσως μετά την Google.

ΓΙΑΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ FACEBOOK?
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League. Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Tο 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια. Το Facebook σήμερα έχει πάνω από 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, κατατάσσοντάς το έτσι στη λίστα ταξινόμησης του Alexa ως ένα από τα δημοφιλέστερα web sites του πλανήτη (2ο μετά τοGoogle). Επίσης, το Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα sites για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες. Το Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς. Παρά το ότι ενέχει κινδύνους (κυρίως για παραβίαση προσωπικών δεδομένων), ο προσεκτικός χρήστης δεν έχει πρόβλημα. Το Facebook ακόμα παρέχει παιχνίδια και υπάρχει η δυνατότητα ανεβάσματος φωτογραφιών και βίντεο. Συνεπώς το Facebook δημιουργήθηκε αρχικά για να επικοινωνούν οι μαθητές του Harvard μεταξύ τους, ενώ στην συνέχεια επεκτάθηκε η χρήση του σε όλο τον κόσμο για να βρίσκονται οι άνθρωποι από ίδια ή ακόμα και διαφορετικές χώρες σε επαφή μεταξύ τους.
Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ FACEBOOK ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΧΡΟΝΟ
       Το Facebook είναι μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν προφίλ με φωτογραφίες τους, λίστες με τα ενδιαφέροντα τους, και άλλες προσωπικές πληροφορίες. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους και άλλους χρήστες μέσα από ιδιωτικά ή δημόσια μηνύματα και ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα συνομιλίας το ονομαζόμενο chat. Μπορούν επίσης να δημιουργήσουν και να συμμετάσχουν σε ομάδες συμφερόντων και σε "like pages", μερικά από τα οποία συντηρούνται από οργανισμούς ως μέσο διαφήμισης.
            Για να κατευναστούν οι ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής,
το Facebook επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν τις δικές τους ρυθμίσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής τους και να επιλέξουν ποιος μπορεί να δει συγκεκριμένα μέρη του προφίλ τους. Η ιστοσελίδα είναι δωρεάν για τους χρήστες, και δημιουργεί έσοδα από τις διαφημίσεις, όπως διαφημίσεις banner κλπ.
το Facebook απαιτεί το όνομα του χρήστη και την εικόνα του προφίλ του (αν υπάρχει) να είναι προσβάσιμα από όλους. Οι χρήστες μπορούν να ελέγχουν ποιος βλέπει άλλες πληροφορίες που έχουν κοινά, καθώς και ποιος μπορεί να τους βρει στις αναζητήσεις, μέσω των ρυθμίσεων προστασίας.   

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

Η αρχική σελίδα (2004)

Προφίλ 2004 - 2005

Προφίλ 2008

Προφίλ 2009 - 2010

ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΕ ΤΟ  FACEBOOK?
            Σύμφωνα με έρευνες το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών πιστεύει πως η διαγραφή του profile στο Facebook είναι απλή διαδικασία όμως στην πραγματικότητα κάνει πολύ μεγάλο λάθος. Κατά την διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων που το  Facebook αναγκάστηκε να κάνει αρκετές αλλαγές  στις διαδικασίες ασφαλείας, μεγάλο μέρος των χρηστών άρχισε να δείχνει έμπρακτα τη δυσαρέσκεια του, ενώ σε αρκετές χώρες σημειώθηκαν και μαζικές αποχωρήσεις. Όταν όμως οι χρήστες αποφάσισαν να διαγράψουν τον λογαριασμό τους, ανακάλυψαν ότι το μαγικό κουμπάκι που τα διαγράφει όλα δεν υπάρχει. Το παρακάτω κείμενο θα βοηθήσει να κατανοήσουμε τι πρέπει να κάνουμε όλοι μας αν θέλουμε να φύγουμε από τον μαγικό κόσμο του. 
          Αρχικά η διαφορά ανάμεσα στην διαγραφή και στην απενεργοποίηση ενός profile είναι τεράστια. Η απενεργοποίηση σημαίνει απλή απόκρυψη όλων των στοιχείων του χρήστη τα οποία όμως συνεχίζουν υπάρχουν στην ιδιοκτήτρια εταιρία αυτές τις περιπτώσεις το όνομα συνεχίζει να εμφανίζεται όμως δεν είναι επιλέξιμο.
          Για την απενεργοποίηση ενός λογαριασμού ο χρήστης θα πρέπει να πάει στην καρτέλα account και στον τομέα settings να εντοπίσει την ένδειξη Deactive.Για να βεβαιωθεί ότι όλα τα στοιχεία που έχει στην σελίδα δεν εμφανίζονται θα πρέπει να τα αφαιρέσει ένα προς ένα και αφού το κάνει αυτό να πάει στην καρτέλα account στο πάνω δεξιά μέρος της σελίδας. Στη συνέχεια θα πρέπει  να πατήσει την επιλογή help center και να αναζητήσει 2 λέξεις «delete account». Οι επιλογές που θα εμφανιστούν είναι αρκετές αλλά αυτό που θα πρέπει να επιλέξει ο χρήστης θα είναι η ερώτηση που θα λέει “Ι want to permanently delete my account. How do I delete my account?” Τότε στο επάνω μέρος της απάντησης το Facebook θα ενημερώσει τον χρήστη ότι μπορεί να κάνει απενεργοποίηση όμως αυτός θα πρέπει να επιλέξει στο πάνω μέρος της σελίδας submit. Με αυτόν τον τρόπο τα στοιχεία θα μείνουν για 14 μέρες διαθέσιμα στην υπηρεσία και μετά θα εξαφανιστούν εντελώς.
Με τις τελευταίες αλλαγές το  Facebook υποστηρίζει την άμεση διαγραφή λογαριασμού ωστόσο υπάρχουν άπειρα περιστατικά που αναφέρουν πως κάτι τέτοιο δεν είναι απόλυτο.


ΕΠΙΛΟΓΟΣ
            Συνοψίζοντας, το Facebook βοηθά στην επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κρύβει κινδύνους. Είναι φανερό ότι αλλάζει σε μικρά χρονικά διαστήματα και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να μας προβληματίζει. Επίσης θα πρέπει να προσέχουμε τις προσωπικές μας πληροφορίες αφού η διαδικασία για να διαγραφούν είναι πολύπλοκη και ΟΧΙ σίγουρη !



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ – ΕΙΚΟΝΕΣ 

  1.   Περιοδικό Time, Harry McCracken, 17 Οκτωβρίου 2011, Will Facebook’s shift toward data sacrifice its soul?
  2. Περιοδικό Time, Joel Stein, 3 Οκτωβρίου 2011, Pimb my password – What’s a simple guy to do in the age of sophisticated hackers?
  3.  Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ»  Όλα όσα δεν γνωρίζεται για τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.
  4.  Facebook Wikipedia
  5. Mark Zuckerberg: Ο ιδρυτής του Facebook
  6. Mission Impossible : Πώς διαγράφουμε τον λογαριασμό στο Facebook
  7. Εικόνα 1η
  8. Εικόνα 2η
  9. Εικόνα 3η
  10. Εικόνα 4η

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

         Γενικά Στοιχεία: Άνδρας    Γυναίκα 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1)  Σας έχουν «hackάρει» ή στο Facebook ή σε κάποιο άλλο account;
          ΝΑΙ   ΟΧΙ 
          Αν ναι, πώς το αντιμετωπίσατε; ………………………………………     

      2)  Είχατε κάποιο account στο Facebook, και το διαγράψατε;
          ΝΑΙ    ΟΧΙ 
          Αν ναι, για ποιο λόγο; ………………………………………………      
   
3)  Για ποιο λόγο ανεβάζετε φωτογραφίες σας στο Facebook;
          α) για να τις βλέπουν οι φίλοι σας;
          β) για να «πιάσετε» γνωριμίες;
          γ) για να κινήσετε το ενδιαφέρον του άλλου φύλου;
          δ) δεν υπάρχει κάποιος λόγος
          Τι άλλο : ……………………………………………………………………
    
4)  Για ποιά θέματα μιλάτε στο Facebook;   ……………………………………….      
      5)  Τι πληροφορίες μοιράζεστε; (στο Facebook, Twitter, yahoo, κ. λ. π.) ………       
      6)  Από ποια ηλικία έχετε λογαριασμό στο Facebook; …………………………………
      7)  Μέχρι ποια ηλικία πιστεύετε ότι κάποιος πρέπει να έχει λογαριασμό στο Facebook; .....
      8)  Έχετε κάποια «like page»;
          ΝΑΙ    ΟΧΙ 
          Αν ναι, τι αφορά; ……………………………………………………………………

9)  Έχετε δεχτεί σεξουαλική παρενόχληση από άγνωστο; (στο Facebook, Twitter, Hotmail, κ.λ.π.)
          ΝΑΙ   ΟΧΙ 
          Αν ναι, πώς αισθανθήκατε και πώς το αντιμετωπίσατε ; …………………
          
  
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΝΥΜΟ



Ιωαννίδου  Δανάη
Καρτάλη Έλενα
Κατράνου Λήδα
Μεταλλίδου Κωνσταντίνα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου